Na larpu jsme zavedli systém reálného uznávání zásahů. Je to podobné jako bitevní historický šerm. Každá postava má jen 1 reálný život. Tedy když vás někdo zasáhne, měli byste zásah vždy zahrát a vyhodnotit příslušné následky. Je velmi důležité se zde soustředit na RP – každá situace je individuální! Např. když Vám někdo usekne ruku, tak mu to asi hned nevrátíte, ale vzpamatováváte se a snažíte se nějak zachránit nebo někam odplazit. A teď již konkrétně k systému…

Zásahové plochy

  • Končetiny – Po obdržení zásahu je končetina ochromena a vy jste v bolestech. Nemůžete dále pokračovat v boji.
  • Trup – Padáte do komatu a ležíte dokud nejste doraženi, nebo si vás ostatní přestanou všímat.
  • Nezasahové plochy – LARP je jenom hra a proto kvůli bezpečnosti je zakázáno trefovat hlavu, třísla a zápěstí. Takový zásah je neplatný (s vyjímkou pravidla plechové helmy).

Pokud vás někdo srazil do komatu, okradl a nechal vás žít, po jeho odchodu se probudíte a potřebujete ošetřit. měla by to být vaše primární úloha

Zbraně

Všechny zbraně prochází na registraci kontrolou a všechny zbraně musí být bezpečné a vyměkčené! Pouze zbraně, které budou mít vyměkčenou špičku, mohou být schváleny k bodání. S jinými zbraněmi nelze bodat! U registrace se také rozhoduje o tom, jaký typ zbraně máte (dýka/ jedno-ruční/ jeden-a-půl ruční/ obou-ruční). Poté bude bezpečnost zbraně testována na majiteli. Následující rozměry zbraní berte spíše orientačně. Nikdo nebude bazírovat na tom, pokud budete mít o 5cm větší dýku.

Lehké zbraně (udělují lehké zásahy):

  • Dýky – do 40 cm
  • Tesáky – do 60 cm
  • Jednoruční zbraně – do 100 cm (meč, sekera, kladivo, palcát)

Těžké zbraně (udělují těžké zásahy):

  • Jeden-a-půl ruční zbraň – do 120 cm (meč, sekera, kladivo, palcát) Musí být při doseku držena oběma rukama
  • Obou-ruční – Od 120 cm (meč, sekera, kladivo, palcát, krumpáč) musí být po celou dobu souboje držena oběma rukama. Navíc by při doseku dotyčný měl zavrávorat (mělo by být zapříčiněno i tíhou zbraně).

Střelné (udělují lehké zásahy):

  •  luk, kuše/samostříl – 15 kg/ 30 lb nátah

Štíty:

  • 80cm max neměřitelný průměr, s dobře ošetřenými hranami.
  • Ke štítu je povinnost mít železnou helmu.

Magické zbraně a zbroje

  • Poznáte podle modrého pruhu na části vybavení.
  • Magická zbraň/šíp kompletně ignorují normální zbroje.
  • Magická Zbroj kompletně ignoruje normální zbraně.
  • Magické zbraně proti magické zbroji se řídí normálními pravidly.

Zbroj

Zbroje jsou pochopitelně součástí larpu a kostýmu, jako zbroj se počítají reálné zbroje (kožené, kroužkovka, pláty), ale i dobře napodobené zbroje vyrobené z různých materiálů (př: lino, papír). Tyto zbroje ale musejí vypadat opravdu dobře.

Zbroj poskytuje imunitu proti prvnímu zásahu. Ochrání pouze na místě, kde je máte oblečené. Pokud vás tedy někdo střelí do ruky, kde nemáte zbroj, nebo vás bodne nožem skulinkou ve zbroji, je to platný zásah a o končetinu přicházíte (popřípadě padáte do komatu dle pravidel výše) Pokud zbroj je proražena (tzn. zničena zbraní), je rozbita a musí být opravena u kováře.
Rozbije se pouze ale na části těla kde vás zasáhnou (ruka, noha, tělo)

Pokud má někdo štít musí k němu mít plechovou helmu. Helma je potom zásahová plocha a a řídí se pravidly zbroje. Pozor platí pouze pro plechovou helmu.

Kvalitu a zařazení zbroje ocení organizátor. Zbroje se dělí na dvě kategorie:

Lehké: Mezi tyto zbroje patří především kroužkovka, kožená zbroj a velmi dobré napodobeniny zbrojí. Tato zbroj nefunguje vůči těžkým zásahům .  Vydrží jeden zásah lehkou zbraní pak se rozbijí.

Těžké: Zde se počítají pouze reálné pláty. Vydrží jeden těžký zásah. Lehké zásahy nemohou této zbroji ublížit/rozbít, proto jich vydrží nekonečně mnoho.

Zbroje vás ochrání pouze na místě, kde je máte oblečené. Pokud vás tedy někdo střelí do ruky, kde nemáte zbroj, nebo vás bodne nožem skulinkou ve zbroji, je to platný zásah a o končetinu přicházíte (popřípadě padáte do komatu dle pravidel výše) Pokud zbroj ztratí výdrž, je rozbita a musí být opravena u kováře.

Ostatní dovednosti

Omráčení

Omráčení lze provést lehkým plácnutím po hlavě jakoukoliv lehkou zbraní (měkkou částí) a pronesení “omráčení”. Nesmí být provedeno při boji. Toto se povede jen pokud dotyčný nemá ochranu hlavy.

Zákeřný útok

Ve hře existuje útok zbraní, po kterém postava rovnou umírá (nedostává stav smrtelných křečí) a není ji tedy potřeba dorážet. Tomu se říká zákeřný útok. Patří sem například nečekané podřezání zezadu nebo jiné podobné útoky. Také může být například bojovník s plátovou zbrojí sražen k zemi (kouzlem, fyzickým sražením, atd.) a v tom okamžiku mu někdo může názorně podříznout hrdlo, či využít skuliny ve zbroji. Způsobů útoku, které lze nazvat “zákeřný útok” je celá řada a vždy je nutno to individuálně vyhodnotit a věrně použít RP! Mezi zákeřný útok samozřejmě neplatí běžné silné údery zbraní do krku! To je citlivá nezásahová plocha a údery na ně jsou zakázané!

Rvačka

Cílem rvačky je srazit útočníka na zem a omráčit ho. A to můžete samozřejmě pěstmi, nebo i použitím okolních předmětů ( např. židle, košťata, korbely, atd. ) – lze použít téměř  vše dle vaší fantazie.

Vše se samozřejmě odehrává v rámci RP – ne, že někdo někomu rozbije reálně hlavu korbelem!!!

V rámci rvačky je také nutné zahrnout RP stavy, které účastníci rvačky mají. Např. různé otravy, opilost atd.

V rámci RP, ale když dostanete pořádně na frak (např. tím půllitrem do hlavy nebo několikrát hák pěstí), tak samozřejmě padáte k zemi a dostáváte stav omráčení.
Omráčení jde samozřejmě použít i mimo rvačky. Jako příklad může být to, že dostanete během boje do hlavy hruškou meče, nebo třeba, když se k vám někdo zezadu přiblíží a bací vás něčím po hlavě. V podstatě, když se k někomu přiblížíte a nechcete jej zabít zákeřným útokem (podřezáním), tak ho můžete vyřadit na chvíli jen omráčením – a pak ho třeba i okrást.

Bojové dovednosti

Na larpu nejsou zavedené žádné dovednostní body, či nějaké určité tréninkové hodiny. Skillovat můžete, co chcete a kolik toho chcete. Stačí si jen na to sehnat někoho, kdo vás to naučí a často mu dobře zaplatit, nebo ho jinak přesvědčit. Většinou si stejně musíte určit priority, protože vše stejně stíhat nebudete.

Každý umí:

  • Boj s dýkou a tesákem
  • Dorážení
  • Zákeřný útok
  • Omráčení

Chcete-li používat ostatní zbraně, včetně štítu, musíte navštívit např. arénu. zde vás trenér vycvičí v jejich používání.

Musíte se naučit:

  • Boj s jedno-ruční zbraní
  • Boj s jeden-a-půl ruční zbraní
  • Boj s obou-ruční zbraní
  • Obrana se štítem
  • Lukostřelba
  • Střelba se samostřílem
  • Boj se dvěma jedno-ručními zbraněmi
  • Speciální zbraně (pokud ve hře bude např. balista)